Head of Financial Control
Son tarix 28 yan 2022
Job description:
Exciting opportunity to join OBA finance team as Head of Financial Control.
The role is mainly responsible for overseeing accounting processes and preparation/reporting of financial statements (as a department).
The role will report into CFO.
Main stakeholders will be Chief Accountant and Head of Business Control (both reporting into CFO) in OBA Business.
Besides, He/She will closely work with Group Financial Controller and Internal Audit team.
Main responsibilities:
Prepare set of financial statements (P/L, BS and CF) and report on main financial KPIs
Identify the use of accounts and maintain chart of accounts on continues basis
Own Month End Closing process and make sure the process is complete every month within the deadline
Make sure transactions are booked as per IFRS and company specific standards
Continues review of completeness of accounting entries and correct deviations
Make sure account balances are correct
Identify reasons for unusual expenses and changes in expense dynamics
Improve accounting and reporting processes.
Make sure proper documentation in accounting is in place
Prepare accounting policies and procedures
Arrange work with Internal Audit. Ensure review and implementation of their recommendations
Arrange work with External Audit. Respond to enquiries.
Requirements:
Higher education in accounting/finance and be qualified accountant (ACCA/CIMA/CPA)
3-5 years of financial control/reporting experience in a large organization is a must.
Prior Big4 audit experience would be a plus.
Excellent excel skills.
Highly organized individual, being able to set priorities and deliver within tight deadlines
Outstanding management and relationship skills
Work schedule:
Working hours: 09:00 – 18:00;
Lunch break: 13:00-14:00
Saturday and Sunday are non-working days.
Candidates who meet the above requirements are asked to send their CVs with “Head of Financial Control” in the subject line.
Note: Only eligible candidates will be contacted – [email protected].
İnsan Resursları Biznes Tərəfdaş
Son tarix 28 yan 2022
Namizədə dair tələblər:
Təhsil: Ali təhsil (İqtisadiyyat və ya İnsan resursları sahəsində)
Yaş: 23-35;
Müvafiq sahədə minimum 1 il iş təcrübəsi
Azərbaycan Respublikasının Əmək Məcəlləsi bilikləri
İşə qəbul müsahibələrinin aparılması bacarığı
MS Office kompüter proqramlarından istifadə etmək bacarığı
Şəxsi avtomobil olması arzuolunandır
Vəzifə öhdəlikləri:
Ümumilikdə işə qəbul və yerləşdirmə işinin (vakansiyalar üzrə namizədlərin tapılması, müsahibələrin aparılması, namizəd haqqında üst rəhbəri ilə birgə işə qəbul barədə qərar vermək) təşkil olunması;
Müsahibə nəticələri barədə namizədlərin xəbərdar edilməsi;
İşə qəbul hesabatlarının hazırlanması;
İşəgötürən-işçi münasibətlərinin tənzimlənməsində iştirak etmək.
İş qrafiki:
İş saatları 09:00 – 18:00;
Nahar fasiləsi: 13:00-14:00
Şənbə və Bazar istirahət günü.
Əmək haqqı: Müsahibə əsasında təyin olunur.
Göstərilən tələblərə cavab verən namizədlərdən CV-lərini mövzu (subject) hissəsinə ərazini və “İnsan Resursları Biznes Tərəfdaş” yazaraq göndərmələri xahiş olunur.
Qeyd: Yalnız tələblərə uyğun namizədlərlə əlaqə saxlanılacaqdır ([email protected]).